søndag den 20. november 2011

Kage som indpakning

Så fyldte min svigerinde 50 (marts 2011) - og jeg blev inviteret til stor "tøsefest".

Havde købt er par øreringe til fødselaren, men de fyldte jo ikke ret meget... uanset prisen. Jeg var derfor nødt til at tænke lidt kreativt og kom frem til denne løsning: Øreringene blev indpakket i en kage.


Min svigerinde blev rigtig glad for kagen... men gennemskuede ikke, at der også var gemt en lille gave i fondantæsken under 50-tallet på toppen. Efter et stykke tid måtte jeg gøre hende opmærksom på den lille ekstra detajle, thi-hi.

Alt er lavet i fondant
- undtaget selvfølgelig det grønne silkepapir og øreringene. ;o)

4 kommentarer:

  1. Hold op hvor er denne kage bare vildt flot!!! Og sjovt og opfindsomt at gemme gaven i en æske for oven..
    Det er vildt imponerende at du kun har arbejdet med fondant i et års tid.
    Hvordan har du lavet æsken?

    SvarSlet
  2. Helle Jensen, tak. :o) Denne var min fjerde kage. ;o) 50-tallet og æsken er skåret i frihånd. Lavede disse 2 ting dagen før selve kagen, så det kunne tørre og blive stift. ÆSKEN: Lavede en cirkelformet bund (cirklens diameter x pi = omkreds; længden på sidestykket), satte siden på og lavede tilsvarende et låg. Låget er lige en anelse bredere, så det lige akkurat kan gå ud over bunden.

    SvarSlet
  3. Imponerende - du er et naturtalent. Meget flot kage og en fed idé med gaveæsken - den kommer jeg til at låne en dag.

    Tak for inspiration

    Mvh Susanne

    SvarSlet
  4. Susanne, du låner bare alt det, du vil ;o) - og tak. :o)

    SvarSlet