mandag den 21. november 2011

Brystkage

Min søn og den yngste i børneflokken fyldte år. Han skulle da have en rigtig drengekage, da han havde vennerne på besøg. ;o) Gæsterne gjorde godt nok "store øjne", da jeg serverede kagen for dem. Da jeg var gået ud af rummet, fik de "tungen på gled". Kunne høre at de i hvert fald blev SÆRDELES overrasket og MEGET begejstret for denne "boobies kage". :o)


HJERTELIG TILLYKKE MIN ALLER BEDSTE SØN ;o)

Chokoladekage lagt sammen med hvid tobleronecreme.

Her kan du se, hvordan jeg har lavet/opbygget kagen.

8 kommentarer:

  1. Det er godt nok en fin brystkage.. Har efterhånden set en del og denne her er absolut min favorit :-)

    Vil du røbe hvor store skåle du brugte til brysterne? Altså diameteren? Og hvor mange personer der var til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha'. :o)

      "Brystskålen" måler Ø12 cm. Der var til ca. 18 pers. + brysterne. ;o)

      Se evt. kageberegner her:
      http://www.momses-univers.blogspot.com/2011/12/er-der-kage-nok.html. Hjerte beregnes stort set som rund form

      Slet
  2. Hej !
    Super flot kage :)
    Hvordan har du lavet det flotte mønster på korsettet?
    Mvh Belinda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Belinda. :o)

      Fondanten er lavet med mormorering og efterfølgende præget med denne måtte:
      http://dinkage.dk/praegere-18/maatter-89/ck-texture-maatte-paisley-418.html.
      Derefter er noget af mønstret malet op med pensel med dust-farve blandet med klar alkohol.

      Slet
  3. Den er bare såå flot. Vil selv prøve at kaste mig ud i at lave en :) Hvordan laver du selve brusterne ?? skære du bare alm bradepande kage til og lægger det i en skål, ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker. :o)

      Sidste linie i indlægget står der: "Her kan du se, hvordan jeg har lavet/opbygget kagen". Klik på det grønne ord "Her", der gemmer sig et link. ;o)

      Ellers kan du finde vejledningen her:
      http://momses-univers.blogspot.com/2011/12/sadan-laves-brystkagen.html

      Slet
  4. Hvormange personer vil du skyde på der er til i sådan en kage ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Som skrevet længere oppe, var der til ca. 18 pers. + det ekstra kage i brysterne ;o)

      Slet