søndag den 27. november 2011

Svanesøen

En nat for små 2 uger siden, hvor jeg havde svært ved at falde i søvn, fik jeg idéen til denne lagkage; SVANESØEN

Kronen er sprayet med perlemor.
Kugler og hjerter er dustet med "snowflake lustre"
Indhold: Lagkagebund m/ chokolade og nødder
samt 2 lyse lagkagebunde.
Lagt sammen med hindbærmousse
og mørk Tobleronecreme.
Smurt op med PSC med lidt pebermynte aroma.
Svanehalsene er lavet af fondant med glukose.
Kroppen/fjerene er lavet med nellikeudstikker i 3 størrelser.
Øjne og kanten på næbbet er tegnet med en sort spiselig tusch.
Svanenæbene er derefter malet med "bronze lustre*"
*Lustre = har en glitrende effekt

Søndag den 22. januar 2012:
Min ældste datter har lige gjort mig opmærksom på at "Svanesøen" tilsyneladende er kommet online på nordjyskeugeaviser. Så har man prøvet og set det med. ;o)
Kagen var lavet til de lokale spejderes årlige julemarked søndag den 27. november 2011, hvor jeg blev "Byens bedste bager" i lagkagekategorien.

Mandag den 23. januar 2012:
"Svanesøen" vinder af "december dinkagekonkurrence" :o)

Webshop: www.momsesunivers.dk

4 kommentarer: