søndag den 27. november 2011

Nutellacreme

Nutella kan sagtens erstattes af en anden og billigere "nøddecreme", hvis du foretrækker det. Det er jo både en smags- og prissag. ;o)

100 g blødt smør (brug "rigtigt" smør, der kan stivne)
75 g flormelis
25 g kakao
100 g Nutella


Hæld alle delene i en skål og rør/pisk det grundigt sammen, til det er luftigt.

Kan evt. varmes over vandbad, hvis smørret ikke vil smelte ordentligt.

Smør derefter kagen op.

Se evt. mere om opsmøring her.


Webshop: www.momsesunivers.dk

7 kommentarer:

  1. Karina Helbech Berthelsen10. juli 2013 kl. 07.19

    Hej Momse :)
    Stivner denne creme når kagen kommer på køl ? Ligesom en alm smørcreme gør ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina

      Nutellacremen stivner på køl.

      Kagehilsner Momse

      Slet
  2. Hej Momse

    Først lige: En super hjemmeside du har, er kage guiden her i huset :) Nårh,jeg har før lavet en nutellacreme bestående af: 100g Nutella, 100g flormelis og 100g smør (brugte Lurpak) men syntes ikke rigtig den ville stivende. Har jeg måske pisket den for lidt?? Og så kan jeg se du har kakao i din, er det som smagsforstærker eller?

    Tak fordi du vil dele din viden

    Hilsen Maja

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maja

      Tak :o)

      Jeg tilsætter kakaoen for smagens skyld. ;o)

      Plejer at kunne anvende den med det samme. Men hvis du synes, at den er for tynd, så stil den i køleskabet et kort øjeblik. Hold øje med konsistensen, da den ellers vil stivne for meget og ikke være nem at arbejde med.

      Mange hilsner
      Bettina

      Slet
    2. Tak for svaret... Må ha gang i bageriet og prøve din opskrift :)Hilsen Maja

      Slet
  3. Kan jeg bruge den imellem kagelagene?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan man godt - dog bør tykkelsen på laget være "moderat" efter min smag.
      Jeg har bl.a. også anvendt cremen som "bindemiddel" mellem bunde = tynde, smurte lag.

      Slet