lørdag den 28. januar 2012

Papkagefad

Blev lidt træt af, at skulle be' om at få mit kagefad med hjem, når jeg havde kage med. Jeg fandt derfor på at lave mit eget kagefad af pap, der samtidig også ser pænt ud - en enkel og billig løsning på mit "problem". :o)

Disse fade er lavet af rundt kagepap (+ pap), der er skåret i hexagon form.
Mine papkagefade er minimun 13 mm tykke.

Jeg køber kagepap, der skæres/klippes i den ønskede form og størrelse. Derefter skæres/klippes tilsvarende to stykker ud i kraftigt pap. Lim* de 2 stykker pap sammen. Til sidst  limes kagepappet på toppen.

Efterfølgende limer jeg et bånd på kanten, så fadet får en pæn "finish".

Et godt og solidt papkagefad, der kan bære en "tung" kage uden at knække. :o)

Når man har brugt tid på at fremstille og dekorere en kage med fondant,
så synes jeg også at "fadet" gerne må tage sig pænt ud.

* Tænk over, hvilken lim du anvender, så den ikke er "giftig".

Tapetklister, til selv at blande op med vand, er stivelsesbaseret og klassificeret som ikke sundheds- eller brandfarlig. Men tjek lige varedeklarationen for en sikkerheds skyld, hvis du har eller køber en pose. ;o)

-------------------------------------
Webshop: www.momsesunivers.dk

8 kommentarer:

  1. Rigtig god ide, hvor køber du pappen??

    SvarSlet
  2. Melle: Pappet kommer fra div. kasser. Har man ikke noget selv, kan man f.eks. hos Jem & Fix købe nogle billige flyttekasser, der fint kan anvendes til formålet.

    SvarSlet
  3. Super fin ide :-) kunne du evt tage et billede, så man kan se kantbåndet lidt tættere på ?

    SvarSlet
  4. Pia Blom: Tak :o)

    Så er der kommet et billede på, hvor man bedre kan se kantbåndet. ;o)

    Jeg laver i øvrigt kagepappet 1-2 mm bredere end papstykkerne, så båndet lige nøjagtigt bliver dækket "fra oven" - båndet og kagepappet sidder i samme niveau. Jeg anvender div. silkebånd, bomuldsbånd o.lign. Hvad nu stofforretningen lige har af spændende bånd, der kan passe i bredden til mine fade + passe i farven til kagen. :o)

    SvarSlet
  5. Det er da kreativt fundet på. Jeg lavede også min egen sidstegang. Jeg klippede to pap og limede sammen. til sidst kom jeg folie/sølvpapir, hvilket blev pæn. Men din ser jo mega godt ud:-)

    SvarSlet
  6. Tusind tak Pia R. :o) - Man kan jo også beklæde pappet med noget flot gavepapir e.lign. og derefter vikle nogle lag husholdningsfilm omkring. At der skal flere lag film på, er for at der ikke skal gå hul, når man skærer i/af kagen.

    SvarSlet
  7. Tusind tak for dette fif.. ;)

    Lækker side du har og er meget imponeret over dine kager. Så flotte. Glæder mig til at følge dig her på bloggen.

    Mvh Susanne

    SvarSlet