tirsdag den 19. marts 2013

Chokolademuffins med appelsin

Med snevejr i weekenden og nu efterfulgt af kraftig og bidende kold blæst, så er det heldigvis godt, at man kan hygge inden døre.

Det kolde vejr nærmest råbte på nybagte chokolademuffins, men længslen efter det gode og milde vejr fik mig dog til at ændre lidt i opskriften. (Anvendte 100 g hvedemel, 30 g kakao, erstattede vand med mælk, udskiftede 1 tsk vanillesukker med 2 tsk vanilleekstrakt og tilsatte fintrevet skal fra 1 usprøjtet appelsin).

KLIK HER for anvendt tyl + vejledning (nr. 2 video) i, hvordan "rosen/rosetten" tylles.

Skulle have testet en ny Cupcake Topping fra Dr. Oetker. Posens indhold (90 g) piskes op med 2,5 dl kold mælk. Jeg erstattede noget af mælken med friskpresset appelsinsaft + tilsatte vanilleekstrakt.

Tyllede toppingen på... og vupti så havde jeg de lækreste muffins - særdeles egnet til en kold dag som i dag og samtidig smager af "sol og varme". Smiley, der blinker

Dom: Både muffins og topping blev godkendt af testsmagerne. Smiley


Må indrømme, at jeg er særdeles positivt overrasket over Cupcake Toppingen fra Dr. Oetker. Den er let og luftig (min ældste datter syntes toppingen mindende om "Kinder mælkesnitte" Smiley, der blinker), utrolig nem at lave (5 min.) og man vælger/tilsætter selv smag (og evt. farve) efter ønske og humør. Smiley

13 kommentarer:

  1. Må jeg spørger hvor du. Har købt toppings eller ved om det er i handel herhjemme mvh Ditte

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig må du spørge. :o)
      Det var en prøve, jeg fik tilsendt af Dr. Oetker. Den bør kunne købes i de fleste supermarkeder. Er toppingen ikke på hylden, så spørg evt. efter den.

      Slet
  2. Hej. Jeg har sendt dig en PB på facebook med et spørgsmål vedr din fantastiske blog. Vh Anette

    SvarSlet
  3. Hej Betina( momse )
    Jeg har selv en blog fra blogger men kan ikke rigtig finde ud af det med billederne. Har du nogle fif. Er vild med din side.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mia

      Tænker du på, hvordan billeder indsættes i indlæggene? Klik på billed-ikonet (til højre for "Link") i menulinien.

      Mange hilsner Bettina

      Slet
  4. Hej ..

    Hvor har du købt dette Cupcake Topping produkt. Synes ikke at have set det nogen steder :(

    hilsner fra Annika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annika

      Det var en prøve, jeg fik tilsendt af Dr. Oetker. Den bør kunne købes i de fleste supermarkeder. Er toppingen ikke på hylden, så spørg evt. efter den.

      Mange hilsner
      Bettina

      Slet
  5. Hvordan får du to forskellige farver på Don topping

    SvarSlet
    Svar
    1. Til toppingen på billedet har jeg bare lagt en "farvestribe" af pastafarve i den ene side af tylleposen, hvorefter toppingen er fyldt i posen.

      Alternativt kan noget af toppingen farves og lægges ud i den ene side af tylleposen.

      Slet
    2. Hvordan er konsistensen på dr.oetkers topping? Ville godt bruge den til en konfirmation jeg skal til, men er den ok til roser der skal være lidt høje i formen?

      Slet
    3. Synes konsistensen er ok, men der bør tilsættes smag, da den ellers efter min opfattelse/smag er noget "kønsløs". ;)

      Slet
  6. Ved du om man kan tilsætte hvid chokolade - måske i stedet for noget af mælken...

    SvarSlet
    Svar
    1. Har ikke prøvet med chokolade i toppingen. Men vil umiddelbart tro, at det kan lade sig gøre. Hvid chokolade anvendes jo også i hjemmelavet topping. :)

      Slet