fredag den 15. februar 2013

Sweet(s) 16

Ø20,5 cm, højde 23 cm inkl. pynt, vægt ca. 2,5 kg

Louise fylder 16 år i dag, så hun skulle da selvfølgelig ha' en ("velkommen-i-familen") fødselsdagskage; en æske fyldt med chokolader (alias guldkarameller). Smiley
Lidt sødt til en sød pige = SWEET(s) 16. Smiley, der blinker TILLYKKE LOUISE!

Tal med glitter samt blomster; hybenroser og forglemmigej.
Et lille humoristisk indfald; egernet T. Løkke. Smiley, der blinker
Kagen inden fuld opsmøring med psc m/ citronsaft og overtræk med fondant.
"Den klassiske": Lyse bunde, hindbærmousse og lys chokoladecreme.


Webshop: www.momsesunivers.dk

14 kommentarer:

  1. Nusert egern :) laver du en how to på den ? Mvh Margit isabella bech

    SvarSlet
  2. Så smukt og sød en kage, hvor må hun være blevet glad! :-)

    SvarSlet
  3. Smuk kage.
    Og hvor er det egern bare sød :-D

    SvarSlet
  4. Rigtig flot og sød kage :-)

    SvarSlet
  5. Tusind tak for Jeres søde kommentarer. :o)

    SvarSlet
  6. super flot kage, du er så dygtig
    Hvad er det for en opskrift du har brugt til kage

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o)
      Se under det sidste billede (kagen inden opsmøring og overtræk). Klik på de grønne ord for opskrifter. ;o)

      Slet
  7. Hej
    Hvordan får du de flotte lilla nuancer??? Jeg har virkelig svært ved dem :(
    Vh. Anne-Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne-Lise, jeg har anvendt "Sugarflair Grape Violet".

      For dybere/mørkere og mere intens farve, så lad fondanten ligge og trække (mørkt) et døgns tid. (Det var dog ikke nødvendigt med nuancerne til denne kage).

      Slet
  8. Flot kage og jeg har fundet ud af, at jeg kender Louises mor og far,da jeg kommer fra samme by.
    Jeg er vild med din blog og har lige lavet dine weekendfristelser...Uhm.
    Kan jeg bruge træstammeopskriften til romkugler? Har ikke lige tid til at lave de rigtige stammer:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, så ved du også, at Louise er en rigtig sød pige. :o)

      Ja, du kan anvende opskriften til romkugler. Som jeg skriver er det en "træstamme-/romkuglemasse" :o)

      Ha' en dejlig weekend.

      Slet