lørdag den 23. juni 2012

Midsommer (Sankt Hans)

Denne midsommerdag har siden 1993 været en ekstra dejlig begivenhed, da min yngste datter og mellemste barn valgte at gøre sin ankomst tidligt om morgenen. ♥ Vi har derfor altid forsøgt at gøre lidt ekstra ud af både at fejre fødselsdag og Sankt Hans. :o)

STORT TILLYKKE med fødselsdagen min dejlige pige. ♥

I 2011, på min datters 18 års fødselsdag, kom min kusines søn så til verden. ♥ Den 23/6 er i sandhed blevet en ekstra dejlig og særlig begivenhed for vores familie. :D

Midsommerfesten, Sankt Hans, markeres med denne kage:

Ud over at symbolisere solen (sommer) er den gule ring på toppen
også tænkt som en ring af ild (Sankt Hans). ;o)

"Men den skønneste krans bli'r dog din Sankte Hans, den er bunden af sommerens hjerter så varme så glade..."
og fødselsdagspigen er inspirationen for kagen. :o)

"Midsommervisen" er skrevet af Holger Drachmann (1885).
For sangteksten -> klik her


Med Shubiduas version af sangen bringes en masse glade minder frem, og jeg er i hvert fald kommet ekstra i stemning til at fejre Sankt Hans... og fødselsdag(e). ;o))


Ha' en ualmindelig og rigtig dejlig midsommerfest. :o)

-------------------------------------
Webshop: www.momsesunivers.dk

7 kommentarer:

  1. Flot kage som altid. God sankt hans aften til dig ligeså.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anne-Marie. :o)

      Oven på både bryllupskagen og "Chokoladebordet" var tiden (og energien) ikke til det helt store. Men enkelt design kan vel forhåbentlig også gå an. ;o)

      Slet
  2. Marianne Nielsen23. juni 2012 kl. 12.20

    Hej Bettina

    Flot kage - igen, igen! - og også god Sankt Hans til dig :)

    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tudind tak Marianne :o)

      Hvordan går det med din madblog? Jeg venter meget spændt. ;o)

      Slet
    2. Marianne Nielsen23. juni 2012 kl. 22.44

      Jeg lover dig, at du skal være den første til at høre, når der er nyt på den front, hi, hi

      Slet
  3. Den er så fin og sommeragtig. God Sankt Hans til dig også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Nanna :o)

      Fravalgte bevidst "heksen". Tror nu også, at både manden og sønnen synes, at her er "hekse" nok i forvejen. ;o) For en sikkerheds skyld har jeg i hvert fald gemt kosten langt væk i dag.

      Slet