fredag den 11. maj 2012

Børnesandal

Inspireret af "babyskoen a la Converse" fik jeg lyst til at lave et par børnesandaler, når jeg nu alligevel havde fundet diverse remedier frem. ;o)

Et par søde og nemt lavet børnesandaler. :o)
Sandalerne måler 7 cm i længden.

Sådan laves børnesandalen

Der er tilsat lidt tylosepulver til fondanten.

Når jeg modellerer smører jeg underlaget og evt. også hænderne med en lille bitte smule Petal Base, så undgår jeg, at tingene evt. klistrer fast. Men jeg er også helt fri for at duste med Maizena og evt. få et "melet" udseende på tingene.

Havde en lille rest brun fondant, hvilket egenligt passede mig fint, da jeg så kunne få afprøvet min nye orange pastafarve. :o)

Jeg har anvendt sålen fra skabelonen "babysko a la Converse". På sålen har jeg markeret for hælekappe, rem og overlæder. Derefter har jeg bare anvendt mit målebånd og udskåret delene i frihånd. ;o)



Skær sålen ud. Anvend Quilting hjulet til at lave en stikning hele vejen rundt i kanten af sålen.



Skær en hælekappe og anvende ligeledes Quilting hjulet. HUSK at lave stikningen på begge sider, da hælekappen kan ses både for- og bagfra. ;o) 



Lim (her er anvendt en vandpensel) hælekappen på i kanten oven på sålen.



Skær en rem og brug igen Quilting hjulet. 



Lim remmen på hælekappen. Brug en skumvaskeklud (eller andet) til at støtte remmen, mens lim og fondant tørrer. 



Så skal overlæderet skæres ud. Jeg har skåret en bue fortil samt rundet meget let i siderne. Lav også en stikning på overlæderet.


Lim overlæderet på i kanten oven på sålen


Så er sandalen færdig - nu er det så op til fantasien, hvordan den evt. skal pyntes. :o) 


Jeg kunne ikke lade være med at indsætte en lille blomt i hælen af sålen. ;o)

Webshop: www.momsesunivers.dk

7 kommentarer:

  1. totalt nuser sko...
    har forresten stem på di kage...

    kh
    Simone

    SvarSlet
  2. ej hvor er de bare søde :O)

    SvarSlet
  3. Så har jeg stemt på din kage:-)

    SvarSlet
  4. super tutorial, skal lave en kage med børnesandaler og det bliver svært selv at være lidt kreativ på den her, for de er bare perfekte!! <3

    SvarSlet