lørdag den 24. marts 2012

Perler og gerberaer

En "bare fordi" tilegnet min 100 årige farmor. :o)

Har hentet lidt inspiration fra kagen med perler og min skønne gerbera-buket.

Der er sprayet med Lustre Pearl for at opnå den flotte
perlemorseffekt på kagen (og perler).

Gerberaerne er lavet i en lidt "finere" udgave* og uden stængler i forhold til denne vejledning. Perlerækkerne er lavet i en perleform (10 mm).

Midten af blomsten er lavet med et "Daisy stempel/præger".
*Gerbera-udstikker anvendt + hvert enkelt blad er delt (skåret med kniv).
Bladene er penslet (dustet) med en tør guld shimmer dust farve.


Inden gerberaerne (dustet med bl.a. guld) blev sat på, blev hele herligheden sprayet med en gang perlemor (spiseligt).


Gerberaerne er altså orange. ;o) Det første og nærbilledet gengiver "virkelighedens" orange farve ganske godt.


Webshop: www.momsesunivers.dk

13 kommentarer:

  1. Nøøøj hvor er den altså flot.WAUWWWW...... Hvad har du brugt til perlerne siden de er så blanke?? Hilsen Lone Grønnemark

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone. :o)

      Har anvendt en perlemorsspray. Klik på linket øverst "kage med perler", så kan der findes nærmere info i forbindelse med den korte "how to".

      Slet
  2. wawwwwwwww meget meget flot super flot ....

    SvarSlet
  3. Wow Wow... Mega flot kage:-) Det er en heldig farmor, som får en kanon flot kage:-) har du også taget billede af indeni?

    Simpel og elegant:-) Du kan godt starte din egen kagefirma.. Ender med kæmpe succes ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Pia. :o)

      Desværre nåede min farmor ikke at se den. Den var færdig lørdag aften. Tidligt søndag morgen sov min kære farmor stille ind. :'(

      Slet
    2. Det er jeg ked af høre. R.I.P. farmor .. Hun har nok set det fra himlen:-)

      Slet
  4. Super flot Bettina :o)
    Du har virkelig sans for detaljer.
    Synd hun ikke nåede at se den (R.I.P farmor)
    Knus fra din kusine

    SvarSlet
    Svar
    1. ♥ ♥ ♥ - knus og god påske til jer alle

      Slet
  5. Super smuk kage. Synd din farmor ikke nåede at se den...

    SvarSlet
  6. HOLD DA OP..........WOW...hvad skal jeg sige.... jeg er mundlam, hvorfor er du ikke min mor, så jeg kunne arve dit talent ;) SMUK; SMUK; SMUK

    SvarSlet
    Svar
    1. TUSIND TAK :o)

      Opdagede denne fondant-verden for et års tid siden - og er blevet fuldstændig grebet af det. :o)

      Slet