torsdag den 16. februar 2012

Bounty-stænger

Bounty-stænger... MUMS! :o)
Portionen giver 18-20 stk.

1 dåse (397 g) sødet kondenseret mælk*
250 g kokosmel
250-300 g chokolade til overtræk

*Sødet kondenseret mælk kan købes i flere supermarkeder.
Smeltede chokoladeknapper er meget nemt at overtrække med.
Rør kondenseret mælk og kokosmel sammen.
Form små brød (18-20 stk.). Stil dem på køl i ca. 1 times tid.


Smelt chokoladen over vandbad.
Overtræk stængerne med chokolade. Lad chokoladen størkne.

Klik her for at se, hvordan Bounty-toppe eller kokostoppe laves.

-------------------------------------
Webshop: www.momsesunivers.dk

18 kommentarer:

  1. Wow.... Lækkert. Bruger meget kondensmælk, men det er i kaffen istedet for sukker og fløde. Hvis du har taget billede af når du overtrækker dem med chokolade vil det være kanon hjælpsom.
    tusind tak for opskriften.. Vil prøve det her i weekenden:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Pia de er SÅ LÆKRE. :o) Har desværre ikke noget billede. :o( Bruger en vandbadsindsats, når jeg smelter chokoladen. Dyppede bare stængerne ned den smeltede chokolade.

      Du kan se vandbadsindsatsen her: http://momses-univers.blogspot.com/2012/01/vandbadsindsats.html

      Slet
  2. mmhhh hvor ser det lækkert ud, der fik jeg da lidt inspiration til havd jeg skal bruge al min kokos til!

    Tak for kigget
    Kig forbi min giveaway http://bykirsti.blogspot.com/p/giveaways.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekommen. :o) Kigger da lige forbi. ;o)

      Slet
  3. Det ser meget lækkert ud mmmm skal nok prøve den tak

    SvarSlet
    Svar
    1. Rania, er du til kokos og søde sager, så er det også en rigtig lækkerbidsken. ;o)

      Slet
  4. Ede ser goè ud, dem må jeg prøve...Du skulle vel ikke ha` haft lavet dem som creme til en kage vel? Og ligge inde med en opskrift?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mie - jo har faktisk lige lagt en kage med tilhørende opskrifter ind i dag. ;o) Se under etiketten "Ædelsten" - kagen med perler og gulddråber, i indlægget er der link til bl.a. cremen med kondenseret mælk. Alternativt se under etiketten "Cremer" og find Dulce de leche creme.

      Slet
  5. hej. hvor længe vil du skyde på de kan holde sig :)de ser så lækre ud og har lovet manden at lave dem til vores sommerhustur i weekenden, men tør ikke gå for tidligt i gang :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vil mene 5-6 dage i køleskabet - men her i huset holder de ikke så længe. ;o)

      Slet
  6. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ♥ ♥ ♥

    (er det en ukogt dåse mælk du bruger - eller en kogt? ;) )

    Og TAK! for den opskrift ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Zgrubler, det er "mælken" lige fra dåsen, altså ukogt.

      Jeg koger i øvrigt ALDRIG dåserne (de kan eksplodere), hælder i stedet "mælken" op i en kasserolle og varmer i ca. 1,5 time.

      Hvis du kan li' den søde "mælk", så kan jeg varmt anbefale disse opskrifter: :o)
      http://www.momses-univers.blogspot.com/2012/03/momses-weekend-fristelser.html og
      http://www.momses-univers.blogspot.com/2012/03/bletrte-i-karamelsvb.html

      Slet
    2. Jeg har kogt dem mange gange ..... med stor succes. De skal bare være dækket med vand hele tiden. Ellers kan de eksplodere. Det tager 3 timer. Det smager fantatisk.

      Slet
  7. Super - tusind tak, dem må jeg absolut prøve! :D

    SvarSlet
  8. Jeg har flere gang lave disse :) De er fantastiske. Kan du sige mig hvorfor de ''græder'' Jeg dypper dem 3 gange i chokolade med alligevel sker det :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er super lækre. :p

      Må desværre sige "PAS" til dit spørgsmål. Har ikke oplevet, at de "græder/sveder", har både opbevaret i lukket bøtte samt blot stillet på tallerken i køleskabet.

      Mit eneste bud kunne MÅSKE være typen af chokolade - og muligvis, hvad du fortynder chokoladen med. MEN jeg tror nu ikke selv særlig meget på dette bud. ;o)

      Slet
    2. 1000 tak for dit svar :)
      Men jeg har fundet ud af hvad der er galt :) De er for kolde når de kommer i chokoladen.
      Jeg har prøvet med flere forskellige slags chokolade og de gør det samme. Men da de ikke har været på køl før jeg dypper gør de det ikke :)

      Slet
    3. Super det lykkedes for dig. Tak for info, den er god at have i "baghovedet". :o)

      Slet