søndag den 18. december 2011

Vugge med barn

Sådan lavede jeg vuggen med det lille barn til kagen "dejlig er den himmel blå":

Jeg lavede og udskar vuggen i frihånd.

Udrul et stykke fondant. Jeg valgte at præge det med "træ-mønster".

Skær 5 stykker:
Bund (midten), 2 sidestykker (øverst og nederst)
og 2 endstykker (venstre og højre).
Udskar toppen af endestykkerne, så de var lidt "krone-agtige".
Lavede bunden buet for at få "gynge-effekt".
Jeg anvendte også en stjerneudstikker på begge endestykker.

Lad tørre.
Lim stykkerne sammen til en vugge.
Tril evt. små kugler og sæt på toppen af hver "krone-spids".
Lad hele vuggen tørre.
Læg et lagen i bunden - har kun lagt lagen i det øverste stykke,
da resten ikke kan ses, når barnet får dyne på.

Lav en hovedpude (jeg prægede også med stjerner)
Lav et barnehoved og læg oven på puden.
Form en krop. Da man muligvis kan ane lidt af overkroppen,
anvendte jeg et stykke hudfarvet fondant til det første stykke.
Sørg for at få lavet "fødder", da det så kan ses, når dynen lægges på. ;o)
Skær et stykke ud til dynen. Jeg prægede den med stjerner.
Læg dynen på og sørg for at den bliver "puttet" ned lags siderne.
Her kan du faktisk se antydningen af "fødder" under dynen. ;o)
Til sidst malede jeg stjernene på hovedpude og dyne
med en pulverfarve rørt op med nogle dråber klar spiritus.
-------------------------------------Webshop: www.momsesunivers.dk

2 kommentarer:

  1. limer sammen, men med hvad ??

    SvarSlet
  2. Anonym: I dette tilfælde har jeg anvendt hjemmelavet spiselig lim . Alm. kogt vand kan også anvendes.

    Se opskrift under "Diverse opskrifter - Tyloselim" - http://momses-univers.blogspot.com/2011/11/tyloselim.html.

    Tilføjer også lige et link under billede nr. 2 i dette indlæg. ;o)

    SvarSlet