lørdag den 10. december 2011

Rice Krispies Treats, RKT


Rice Krispies er et morgenmads produkt fra Kellogg's


Rice Krispies Treats - også kaldet RKT

Bruges som "snyde-fyld" (i stedet for kage) til større dele, når der formes - og elementerne ikke må blive for tunge.


250 g skumfiduser (skåret i små stykker)
100 g smør
175 g Rice Krispies

Skumfiduserne smeltes i smøret. Tilsæt Rice Krispies. Lad det køle lidt af og så kan du forme det, som du ønsker.

Brug evt. engangshandsker, da det klistrer temmelig meget. Smør handskerne ind i olie, det kan afhjælpe at RKT'en ikke sætter sig fast i handskerne.


Her kan du også se en opskrift på RKT.
Iflg. denne kan RKT holde sig i 6 uger i fryseren.

7 kommentarer:

  1. kan det spises??? eller ja det kan det jo nok. men smager det godt??

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan det godt - smag og behag. ;o) Jeg kan nu godt undvære det, men jeg er heller ikke til dem "rent", altså som f.eks. morgenmad. ;o)

      Slet
  2. Jeg skal lave en stående vindmølle som pynt men ved ikke helt hvordant jeg skal gribe det an. Kan jeg forme den i RKT i forskellige dele og samle den med tandstikker eller skal man skære den ud når det er koldt....

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan godt forme og samle de forskellige dele.

      Hvis det er tynde dele, så bliver det nok meget svært at skære dem ud, når RKTen er helt stivnet.

      Slet
    2. Du er så dygtig hvordan ville du lave en vindmølle:-)

      Slet
    3. Merete, hvis det er en mindre model (10-15 cm høj), ville jeg lave den i fondant (massiv eller som et rør), vingerne af fondant eller rispapir.

      Slet
  3. Smelter du smør og Rice Krispies i mikroovnen sammen?? :)

    SvarSlet