søndag den 18. december 2011

Juletræ, klippet

Til kagen "juleøen" lavede jeg juletræet på denne måde:

En klump fondant, pensel og saks (der KUN anvendes til fondant).
Tril kuglen til en kegle.
Sæt keglen på enden af penslen.
Gør det nemmere at dreje og klippe uden at "trykke" juletræet.

Manglede en 3. hånd da billedet skulle tages,
hvorfor mit juletræ ligger på underlaget.

Start med at klippe rundt i toppen af juletræet.
Klip mellem hvert "V"-klip for hver ny omgang.
Lad træet tørre.
Lav pynt og lim på juletræet.

Her har jeg udstukket små hjerter (to-farvet lidt a la flethjerter),
trillet små kugler og malet med guld og sat en 3D-stjerne på toppen.

Til sidst er træet drysset/dustet med en pulverfarve.
Her har jeg trillet små kugler i farvet fondant,
limet en sukkerkugle på toppen og drysset/dustet med pulverfarve.

Som du sikkert kan se, så har jeg fået trykket træet,
så det er lidt fladt nede omkring bunden.
Derfor fik jeg idéen til at sætte f.eks. en pensel i træet. ;o)
En anden ting er også, at lade træet tørre inden det pyntes.
-------------------------------------
Webshop: www.momsesunivers.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar